Obsah stránky

Žáci si prošli cestu s úkoly

pondělí, 22. únor 2021 | ŠKOLA

Od loňského jara se mnoho dětí učí doma, tzv. distančně. Zatím co mladší žáky tato výuka postihla jen „chvilkově“, ti starší jedou v módu výuky na dálku dlouhodobě, a je to na nich již znát. Úkoly plní, na hodiny se připojují, poslouchají výklad paní učitelky, ale ztrácí se pozornost, nadšení, elán a chuť. Dětem chybí kamarádi, každodenní kontakty se spolužáky a s učiteli, společné zážitky. I ti mladší ve škole fungují v režimu homogenních skupin, nesmí se potkávat s jinými ročníky, jsou v podstatě také sociálně izolovaní. Jelikož toto všechno vnímáme, hledali jsme způsob, jak výuku žákům alespoň trochu oživit. K nápadu jsme využili nedávno zvolený školní parlament. Vilík, Nelka a Kája připravili s paní učitelkou Dagmou páteční cestu s úkoly pro žáky 4. a 5. ročníku. Pro 1.-3. ročník nachystala na úterní dopoledne cestu Vendulka s Jančou. Obě akce byly moc povedené a žáky hodnoceny velmi pozitivně.

Hodnocení žáků 1. až 3. ročníku:

  • Líbilo se mi čtení úkolů.
  • Mně se líbil varovný dopis od mimozemšťana.
  • Nejlepší bylo, jak jsme skákali ve dvojicích.
  • Mně se líbilo hledání červených fáborek, které nám ukazovaly cestu.
  • Nejlepší úkol byl: Zkuste nemluvit celou cestu k obchodu. Varovná zpráva mě taky pobavila.
  • Líbilo se mi nemluvit a klouzání po ledě. Úkoly byly zábavné.
  • Trasa se mi líbila, protože úkoly a otázky byly zábavné.
  • Líbil se mi přechod po římse a hledání zvířat a taky, že nás pronásledoval emzák (mimozemšťan).

 

Žáci 4. a 5. ročníku měli cestu náročnější. Tu tvořilo nejen bláto, ale i zledovatělé úseky, chvílemi pršelo. Všechny tyto aspekty se podepsaly na oblečení dětí v cíli ? Po cestě, která vedla více přírodou, plnili žáci celkem 9 úkolů, a navíc hledali a zapisovali znaky Morseovy abecedy. Tabulka s přehledem znaků jim pak na konci určila tajenku. Dvojice žáků vycházely od školy v desetiminutových intervalech, aby se na cestě děti nepotkaly. Všichni žáci zvládli cestu projít a splnit úkoly dle svých momentálních schopností a vědomostí.

Žáci 4. a 5. ročníku budou cestu teprve hodnotit, ale věříme, že to bylo i pro ně příjemné zpestření výuky, které je alespoň na chvíli odpoutalo od počítačové obrazovky.

Reflexe 4.+5. ročník

  • Mně se na té cestě nejvíc líbilo, že to byla skupinová práce, nelíbilo se mi to bludiště, protože podle mě nebyly jasné cesty.
  • Líbil se mi úkol ten s hopsáním na jedné noze, byla to spolupráce, tak se mi to líbilo, nelíbil se mi ten úkol s bludištěm.
  • Cesta byla super, vymysleli to perfektně, moc jsme se při plnění úkolů zasmáli. Myslím, že to všechny bavilo, cesta se mi moc líbila.
  • Zaujalo mě, že jsme slyšeli bažanta obecného. Potěšilo mě, že jsme se viděli se spolužáky. Povedla se nám recyklace papíru, nepovedla se nám otázka Je to kulaté a malé. Zaujala mě morseovka. Trasa se mi moc líbila a tajenku jsme vyluštili.
  • Bylo tam devět úkolů. Líbila se mi tajenka a bludiště. Cesta trvala hodinu a něco.
  • Zaujalo mě, že k tomu byla morseovka. Líbila se mi ta hádanka úplně na začátku a bludiště s červotoči. Nejlehčí bylo to bludiště a bylo nejlepší. Nejzábavnější bylo skákání a chození U Ježíška. Nejvíc se mi líbilo to, že cesta byla dlouhá.
  • Určitě mně nešlo zjistit to zvíře na začátku. Nejvíc mě šly ty barvy duhy. Také jsme na konci hledaly devítku, ale potom jsme zjistily, že už ji máme. Nelíbilo se mi, jak začalo pršet. Došly jsme později než pár za námi. Líbilo se mi, jak jsme skákaly.
  • Líbily se mi hádanky a otázky. Povedlo se mi vyjmenovat tři bylinky. Co se mi tak nepovedlo, bylo vyjmenovat pět ptáků, kteří odlétají do teplých krajin. Líbila se mi cesta. Co mně také dělalo problém, byla otázka co je malé a kulaté. Líbilo se mi, že jsem byl s kamarádem venku.
  • Při páteční zábavné cestě byly na označených místech různé úkoly a otázky. Některé byly lehčí, některé naopak ne. Při cestě nám vyšlo počasí, i když bylo blátivo. Zaujalo mě, že na konci cesty jsme museli rozluštit morseovku. Překvapilo mě, že cesta vedla od školy k Ježíškovi a potom z kopce zpět do obce. Moc se mi cesta líbila.
  • Na cestě byla zima. Viděla jsem hezkou přírodu. Třetí úkol byl nejlepší. Byla to náročná cesta. Byla to bahnitá cesta a klouzavá. A šla jsem s Adamem.
  • Moc se mi to líbilo. Byla dlouhá trasa, zajímavé úkoly. Měli to promyšlené. Párkrát jsem i uklouzla. Akorát jsem nepochopila nějaké úkoly.
  • Moc se mi to líbilo, bylo to super. Já sama bych takovou cestu nedokázala vymyslet. Ráda bych si tu cestu prošla ještě jednou. Udělali to moc dobře, užila jsem si to. Nejvíc se mi líbilo hledání v morseovce. Chválím je, jsou to šikulky.
  • Zábavná cesta se mi moc líbila. Byla jsem ráda, že jsem šla ve dvojici s Helčou, že jsme společně plnily úkoly. Já jsem si nejvíce užila luštění morseovky. Ze zadaných úkolů nám nešlo bludiště. Zvolená trasa byla fajn.
  • Líbilo se mi, že tam bylo spousta dobrých úkolů. Nelíbilo se mi, že jsme šli bahnem. Líbila se mi morseovka. Byl jsem rád, že jsem viděl kamarády. Byl jsem rád, že nám docela vyšlo počasí. Byl bych rád, kdyby tohle bylo častěji.

 

Fotogalerie zde:

Cesta 1.-3. ročník: https://photos.app.goo.gl/B43jzf88eCDXxGhy8

Cesta 4.+5. ročník: https://photos.app.goo.gl/fHLf14TPRR7H5k9y8

Obce na webu s.r.o.

Webové stránky pro obce a občany provozuje Obce na webu s.r.o.

Používáme soubory cookies. Svůj souhlas můžete změnit v nastavení souhlasu s využitím cookies.