Obsah stránky

Střípky z distanční výuky

pátek, 16. duben 2021 | ŠKOLA

Již celý dlouhý rok řeší školství situaci, kterou naše země nepamatuje. Učí se v podmínkách, které nejsou běžné. Tento týden došlo k návratu žáků 1. stupně do škol. Za jakých podmínek je všem zřejmé, pro všechny zúčastněné je situace náročná a mnohdy nepříjemná. Co je však pozitivní, že většina dětí se do školy těšila. Po tak dlouhé době doma měli hlavně ti starší velkou chuť vrátit se k prezenčnímu vyučování.

Jak výuku doma a návrat do školy děti zhodnotily, si můžete přečíst zde.

1.ročník

Co se mi dařilo:

  • pracovat sám
  • naučil jsem se ovládat dost dobře počítač,
  • dařila se mi písanka
  • dařila se mi hra v AJ,
  • naučila jsem se sama připojovat

Co se mi nedařilo:

  • ještě neumím vypnout zvuk a zvednou ruku na počítači
  • pracovat sama, potřebovala jsem pomoc
  • hodně jsem rušila ostatní, proto jsem si pak vypínala zvuk

Co se mi doma líbilo:

  • na učení doma se mi nic nelíbilo, ve škole je to lepší
  • líbily se mi procvičovací cviky před psaním
  • byl jsem víc doma a mohl jsem si víc hrát

Co se mi nelíbilo:

  • nelíbila se mi písanka
  • nešlo mi moc čtení
  • když jsme četli, nevěděla jsem vůbec, kde jsme
  • zlobila mě technika, napřed jsme byli na mobilu, to nešlo a pak jsem chodil na počítač
  • nešlo se nám po hodině odpojit

3.ročník

V čem byla dobrá distanční výuka?

  • V ničem
  • Že jsem měla pohodlí, že jsem se učila s Eliškou a potom jsme šly ven
  • Byla dobrá v tom, protože jsem byla na dovolené a měla jsem více času na rodinu
  • Měl jsem více volného času a pomohla mi oživit dobrou pověst v Kobeřicích, chodil jsem víc ven s kamarádem z Kobeřic
  • V ničem, nic mi nedala
  • Že se na mě mohla dívat mamka

Kdo ti pomáhal s učením?

  • Někdy mamka
  • Nikdo, ale občas rodiče
  • Doma mě pomáhala máma a s matikou taťka
  • Mamka, někdy sama, někdy Eliška
  • Nikdo

Na co ses těšil/a?

  • Na pana učitele a spolužáky
  • Na kamarádky, na obědy, na pana učitele a učitelky, na učení
  • Na pana učitele a na kamarády a na matiku a češtinu a probírat počítání
  • Na kamarády
  • Na všechno

 

4.+5.ročník

Plusy distanční výuky:

  • Nemuseli jsme nosit roušky
  • Nemuseli jsme brzy vstávat
  • Měli jsme méně hodin
  • Vše jsme dělali sami
  • Hraní her na pc
  • Mohli jsme být v pyžamu
  • Víc jsme se dívali na TV
  • Více času s rodinou
  • Viděli jsme se aspoň přes skype
  • Více zkušeností na počítači
  • Těšila jsem se zpátky do školy

Mínusy distanční výuky:

  • občas se sekal počítač, technické problémy
  • nudila jsem se
  • krátké přestávky
  • otravoval mě brácha
  • křičeli na nás rodiče
  • neviděli jsme kamarády
  • stresování
  • je covid-19
  • dostávali jsme hodně úkolů

Návrat do školy

Plusy:

  • vidíme se se spolužáky
  • Máme méně úkolů
  • Více pracujeme se spolužáky
  • Kamarádi
  • Školní výuka
  • Spolužáci
  • Lavice
  • Lepší učitelky než máma
  • Hodně jsem se těšila na spolužáky a učitele
  • Učení ve škole je lepší než doma
  • Těšila jsem se až po škole budeme chodit ven

Mínusy:

  • Roušky a testování
  • Netěšila jsem se na kluky, protože dělají blbosti
  • Víc hodin
  • Brzy vstávat
  • Půjčování pomůcek
  • Nemůžeme zpívat a hrát na flétnu

 

Reflexe distanční výuky – AJ 4+5

Co tě bavilo?

  • Bavilo mě téma ON A FARM, vaření PANCAKES
  • Bavilo mě povídání o zvířatech – WILD ANIMALS
  • Mě bavila zvířata – ANIMALS, mám je ráda
  • Jak jsme dělali Velikonoce – EASTER
  • PANCAKES a FARM
  • Bavila jsem se od začátku do konce hodiny, na hodinu jsem se těšila
  • Líbilo se mi dělání PANCAKES
  • Bavilo mě, když jsme se učili o divokých zvířatech – WILD ANIMALS a jak jsme vařili palačinky – PANCAKES
  • Zvířata – ANIMALS, Velikonoce – EASTER
  • Bavilo mě ZOO a WILD ANIMALS a že jsme to měli přes počítač
  • Dělání pracovních listů
  • Naučil jsem se teho hodně, ale jsem rači ve škole
  • Líbilo se mi, jak jsme dělali jiný věci, než se učili – dělání palačinek PANCAKES

Drobná poznámka: Děti připravovaly podle anglického receptu v rámci Velikonoc palačinky, což je jedna z odlišností během EASTER.

Co se ti dařilo – nedařilo?

Dařilo se: vaření palačinek , názvy zvířat, pracovat samostatně, skoro vše, divoká zvířata, farma, divoká zvířata, palačinky, Velikonoce, slovíčka, šlo mi všechno.                                             

Nedařilo se: cvičení v ZOO, pořadí měsíců, Velikonoce, minulý čas – to se mi dost pletlo, záhyby doprava, doleva (popis trasy), WAS – WERE, školní předměty – SCHOOL SUBJECTS, číst anglicky, velikonoční slovíčka.

Kdo ti pomáhal?

Máma, babička, ségra, byla jsem hodně samostatná, ale někdy mi pomáhala máma, mamka mi pomáhala s palačinkama, teta, mamka, starší sestra, táta, rodiče.

Na co ses těšil/a do školy?

Na školu, paní učitelky, na kamarády, na testování, na učitele, spolužáky, těšil jsem se, až uvidím kamarády, na učení, uvidím své kamarády, na přátele, učitele a učitelky, že se uvidím s kamarády a budu v jiném prostředí, těšila jsem se na paní učitelku, netěšila se na opakování slovíček.

 

Fotogalerie zde: https://photos.app.goo.gl/hXbZobrg7HxNKfBNA

Obce na webu s.r.o.

Webové stránky pro obce a občany provozuje Obce na webu s.r.o.

Používáme soubory cookies. Svůj souhlas můžete změnit v nastavení souhlasu s využitím cookies.