Obsah stránky

Lipka Jezírko

Lipka Jezírko

Dnes, poslední únorový den, jsme s žáky 1. - 5. ročníku navštívili pracoviště Lipky Jezírko, které se nachází v krásném prostředí lesů poblíž brněnských Soběšic. Toto středisko poskytuje školám výukové ekologické programy. Velká část výuky probíhá právě v lese v okolí pracoviště. Nám dnešní mrazivé počasí výuku přímo v terénu neumožnilo, a proto větší část programu probíhala v příjemně vytopených místnostech pracoviště.

Žáci 1. a 2. ročníku byli na výukovém programu MRAVENCOVO DESATERO, žáci 3. - 5. ročníku na programu nazvaném POTRAVNÍ VZTAHY A FOTOSYNTÉZA.

 

Mravencovo desatero

Žáci se dozvěděli, k čemu má mravenec tykadla, kam vedou mravenčí silnice a poznali mravenčí rodinu. Součástí programu bylo prolézání modelem mraveniště. Hravou formou ve skupinkách skládali puzzle mravenců a jejich vývoj, hledali jejich pomocníky i nepřátele. V zimní přírodě si zahráli „ Na žlunu“, sbírali potravu mravenců v lese, obdivovali lesní mraveniště a využili jezírko na společné klouzání po ledu. V dílničce si každý vytvořil ze skořápek ořechů své mraveniště. Všichni žáci odcházeli obohaceni o nové informace a společné zážitky.

 

Potravní vztahy a fotosyntéza

Úvodní část programu probíhala společně. Poté byli žáci losem rozděleni do čtyř skupin – rodin. Každou rodinu tvořili táta, máma, syn, dcera a pes. Následovala aktivita, u které žáci mohli uplatnit svůj herecký či malířský talent. Jednotliví členové rodin předávali ostatním pantomimou či kresbou tyto indicie: hvězda, skleník, paprsek, světlo, vesmír, slunečnice, teplo a opalovací krém. Co mají všechny tyto symboly společného?

Ve hře Kmen a kořeny měli žáci za úkol sehnat informace = živiny. Čím se živí rostliny, jak se tvoří humus, proč potřebuje vlk ke svému životu rostliny a k čemu je potřeba slunce?

Formou dramatizace žáci ztvárnili fotosyntézu. Každý z nich měl v tomto procesu svou důležitou roli – někdo ztvárnil průduch, někdo chlorofyl, jiný slunce či cévní systém. Každý plnil v tomto důležitém životním procesu svoji úlohu a my věříme, že takové praktické ukázky a přímé zapojení žáků do procesu poznání v nich zanechá větší stopu, než kdyby si o fotosyntéze přečetli pouze v učebnici přírodovědy. Právě proto mají tyto výjezdy mimo školní lavice smysl.

Velmi zajímavá naučná část byla o brouku rozkladači – hrobaříkovi. Všichni víme, jak tento brouček vypadá, ale už málokdo z nás na začátku věděl, že hrobařík má čich na tykadlech, k pohřbení mršiny jsou potřeba jen dva hrobaříci ( pár sameček a samička), kteří na zahrabání mršiny potřebují jen 2 až 10 hodin. Hrobařík slouží rovněž jako taxi pro roztoče a velkým nepřítelem hrobaříků jsou mouchy. Žáci skládali puzzle s potravními řetězci a na toto téma si zahráli pohybovou hru i venku.

Na závěr nemohlo chybět sklouznutí na zamrzlém jezírku. Pak jsme obohaceni o nové poznatky a zážitky odjížděli příjemně promrzlí do školy.

Dagmar Mudrlová a Marta Valentová

 

Fotogalerie zde:https://photos.app.goo.gl/vRANzGGTTsdcM3hD3

Datum a čas: 28.02.2018 20:50
Napsal: Dagmar Mudrlová
Kategorie: ŠKOLA

 

Náhodná fotka

Obsah postranní lišty

Oddíl postranní lišty

Království Komety

Oddíl postranní lišty

Oddíl postranní lišty

Hlášení rozhlasu
Hlášení ze dne 17.05

SK Nížkovice oznamuje příznivcům kopané, že dnes 17.5.2019 v 18:00 hodin sehraje na místním hřišti odložené mistrovské utkání mužstvo mužů „B“ Nížkovice „B“ – Vážany „B“. Přijďte povzbudit naše hrá...

Přečíst celé hlášení >

Oddíl postranní lišty

Ždánický les a Politaví

Oddíl postranní lišty

Soc.-právní ochrana dětí

Patička stránky