V březnu jsme ze dne na den zůstali doma. Bylo to překvapivé, rychlé a stresující-pro učitele, rodiče a zejména děti. Rodiče se stali ze dne na den učiteli a průvodci svých dětí na cestě vzděláváním. Nová a těžká role, která zaslouží obdiv a ocenění, protože ne vždy se dětem chtělo a ne všechno je bavilo. Určitě si nikdo z nás nepomyslel, že školy zůstanou zavřeny tak dlouho, o to více byla radostnější zpráva, že se školy otevřou ještě do prázdnin. A tak 25.5. velká část žáků opět usedla s velkým nadšením do školních lavic. Fungujeme za přísných a mnohdy nesmyslných bezpečnostních opatření na ochranu zdraví, ale i tak si to užíváme. A protože děti doma pracovaly nejen na úkolech do jednotlivých předmětů, ale také na různých projektech, které se jim moc povedly, představily je svým spolužákům ve škole a vystavily si je na sítě ve třídách. Vy si je můžete prohlédnout ve fotogalerii. Po návratu do školy jsme zhodnotili klady a zápory výuky doma, které jsme si v 1. a 2.ročníku zaznamenali na papír, stejně jako páťáci. Třeťáci a čtvrťáci si shrnuli období doma ve zpravodaji.
75 dní distančního vzdělávání v 1. a 2. ročníku
Klady:
opalovali jsme se na zahradě a skákali na trampolíně
pracovali jsme na dvoře a na zahradě
mohla jsem chodit sama k lesu
stihla jsem si ochočit koťátka
bral jsem si venčit mýho králíčka
mohli jsme koupit nový morče
kopali jsme bazén a skákali na trampolíně
jeli jsme pro morčátka a mazlili se s nima
hrála jsem si víc s pejskem a pořídíme si nový šťěňátko
měli jsme na sebe doma více času
Zápory:
nošení roušek
chodili jsme do takové školky, tak jsme museli věci do školy dělat o víkendu
několikrát jsem se vytočil, už jsem na to učení neměl nervy, bylo toho hodně a trvalo to dlouho
nebavilo mě, že jsem se učila doma tak 4 hodiny
že jsme nechodili do školy
nebavila mě škola doma, bylo to náročnější, dělali jsme to mnohem pomaleji, protože jsme věděli, že nemusíme, máma nás do toho moc netlačila a nechala to na nás a pak jsme to doháněli
přes týden se mi nechtělo a dodělával jsem hodně o víkendu
JAKÝ JSEM MĚL REŽIM
nejdřív jsem se učila a pak měla volno
nepravidelné učení
pondělí až pátek jsem byl ve školce u sv. Anny a o víkendu jsem se učil, někdy v týdnu, když měl táta OČR
po snídani jsem dělal úkoly a pak bylo volno a jak začala mamka chodit do práce, tak úkoly byly odpoledne
v pondělí jsme si udělali plánek, co udělat za týden, napřed úkoly-potom zábava
po vyspání úkoly celé odpoledne a po obědě někdy ještě úkoly
učila jsem se různě, ale nejvíc o víkendu
CO MĚ BAVILO DĚLAT
v matematice rýsovat
v angličtině vybarvovat motýlka
celá angličtina
v českém jazyce bě, pě, vě, mě
počítání do 20
domácí pátračka
kniha zvířat
skype
Reflexe žáků 5. ročníku
Co pozitivního ti to přineslo?
víc času s rodinou, byli jsme víc spolu
naučilo mě to samostatnosti
byli jsme víc v přírodě, víc na zahradě
nemuseli jsme brzy vstávat
více jsem komunikovala s babičkou
pomáhali jsme seniorům
Fotogalerie zde: https://photos.app.goo.gl/iVVSfygaFNmx3Rr68